Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Returneringer og reklamationer

Vi er meget sikre på, at du vil være tilfreds med dit køb fra os hos Turtle Nordic, men hvis vi mod forventning tager fejl, vil vi gerne, at du ved, at det er let at komme i kontakt med os for at returnere din vare. Herunder har vi samlet den almindelige information om, hvordan du går videre med din reklamation eller returnering. 

Returneringer

Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage i henhold til loven om fjernsalg (2005:59). Fortrydelsesfristen begynder at gælde fra den dag, du modtog produktet. Produktet skal returneres i uændret stand for at få en fuld kreditering eller tilbagebetaling. 

Kreditering eller tilbagebetaling sker normalt inden for 10 bankdage efter godkendt returnering.

Du som kunde er ansvarlig for den værdiforringelse, der opstår, hvis du håndterer varen i større omfang end hvad der anses nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og funktion. Værdiforringelse kan forekomme med op til 100% af varens værdi.

Du som kunde betaler for fragtomkostningerne, hvis du vælger at fortryde dit køb. Pakker, der beskadiges eller forsvinder under en returforsendelse, hvor fragthåndteringen ikke er købt eller leveret af Ledande Belysning AB / Turtle Nordic, kan vi ikke tage ansvar for. OBS! Gælder ikke tagbøjler, hvor vi betaler for returfragten inden for 30 dage fra ordre. Returfragtbrev modtages fra os efter kontakt med os via mail til [email protected]. 

*Gælder ikke for bestillingsvarer, hvor det drejer sig om specialfremstillede produkter, der er skræddersyet specielt til dig eller har en tydelig personlig præg efter dine ønsker. For eksempel, når produkter males i valgfri farve, hvilket er almindeligt på tagbokse. 14 dages returret gælder heller ikke ved firmakøb.

Ved brug af din fortrydelsesret

Du skal meddele, at du fortryder dit køb. Meddelelsen skal sendes via mail til [email protected]. I din meddelelse skal dit navn, e-mailadresse, telefonnummer, ordrenummer samt hvilke varer, returneringen gælder, fremgå klart og tydeligt. Hvis din returnering gælder tagbøjler, betaler vi for returfragten, og du vil derefter få tilsendt et returfragtbrev.

Dette gælder hos os ved returnering:

  • Du bør omgående og senest inden for lovgivningsmæssige 14 dage efter fortrydelsesmeddelelsen returnere produkterne til os.
  • Varen må være funktionskontrolleret, men ikke brugt.
  • Skriv returneringsårsag på ordrebekræftelsen, du modtog ved køb på mail, og læg den i pakken, eller sørg for, at dit oprindelige ordrenummer er med i pakken på en anden måde. Hvis vi ikke ved, hvilken ordre produktet tilhører, kan vi ikke godkende din returnering.
  • Du betaler for returfragt, levering og tilstand af produkterne ved returnering. Produkterne bør derfor sendes godt emballeret og i original emballage. Vi anbefaler, at returneringen sendes med sporet forsendelse. OBS! Gælder ikke tagbøjler, hvor vi betaler for returfragten inden for 30 dage fra ordre. Returfragtbrev modtages fra os efter kontakt med os via mail til [email protected]. 
  • På tilbagebetalingsbeløbet forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen sammenlignet med varens oprindelige værdi ved brugt eller beskadiget produkt. Vi kan også trække fragtomkostningerne for din vare fra, fra det tidspunkt, den blev sendt til dig.

Send din returnering til følgende adresse:

Turtle Nordic
c/o Ledande Belysning AB
Berglundavägen 12C
702 36 Örebro

Hvad gør jeg, hvis en vare i min bestilling mangler?

Hvis der mangler noget i din pakke, eller hvis du har modtaget det forkerte produkt, beder vi dig kontakte os, så snart du har opdaget dette, dog senest inden for tre dage fra, du modtog din levering. Hvis du har din ordrebekræftelse, du modtog via mail, kan du svare på denne uden at slette noget og beskrive dit ærinde. Du kan også ringe til os på +46 19-227 237.

Reklamation

Produkter, du køber af os, skal være fejlfri ved levering, men nogle gange sker det, at noget er fejlproduceret og ikke stemmer overens med forventningerne. For at kunne reklamere varen skal fejlen være oprindelig, det vil sige, at den skal have været der, da du modtog varen.

Ved en godkendt reklamation vil dit produkt i første omgang blive repareret. I anden omgang erstatter vi den med en tilsvarende eller ligeværdig. I tredje omgang erstatter vi dig for varen.

Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er fejlbehæftet i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Ved reklamationer følger vi retningslinjer fra Forbrugerklagenævnet, se arn.se.

Alle produkter på ledandebelysning.se er omfattet af produktgarantier på op til 5 år. Turtle Nordic / Ledande Belysning AB bistår med et nyt produkt/vare, når en fejl opstår, der er omfattet af garantien. Vi erstatter ikke udskiftning af varen på værksted eller hos privatperson.

Du skal altid kontakte os for en godkendelse, før du returnerer en defekt vare!


Reklamere et produkt - Trin for trin

1. For at kunne reklamere et produkt hos os, skal du have et købsbevis, for eksempel et ordre- eller kvitteringsnummer, for at kunne påvise, at varen er købt hos os.

2. Eventuelle fejl og mangler skal altid reklameres til [email protected].

Husk at medtage følgende information:

  • Dit ordre- eller kvitteringsnummer.
  • En kort beskrivelse af, hvorfor du mener, at varen bør reklameres.
  • Et billede af skaden (hvis det er muligt).
  • Dine kontaktoplysninger: Navn, telefonnummer og e-mailadresse.

3. Din reklamation er påbegyndt. Vi stræber efter at hjælpe dig så hurtigt som muligt, og vi behandler alle sager i rækkefølge. Vi vender tilbage med information om, hvordan du skal gå frem for at sende varen til os.

4. Hvis produktet derefter skal sendes ind til os, betaler vi for returfragten.