• Gratis fragt. 5 års garanti.
Ordrer før kl. 12.00 afsendes samme dag.

Almindelige spørgsmål og svar - FAQ

Vi er altid til rådighed via telefon eller e-mail samt chat, når du har brug for os. Du kan også få svar på de mest almindelige spørgsmål her nedenfor...


Almindelige spørgsmål om tagbøjler fra Turtle


Hvor mange tagbøjler er inkluderet i pakken?

I hver pakke er der to tagbøjler til din bil, medmindre andet er angivet i produktbeskrivelsen.


Mine tagbøjler er forskellige i længden, hvorfor?

De fleste bilers tagrails er monteret med bredere afstand foran på taget end på bagenden. Derfor leverer vi dine tagbøjler i forskellige længder. Det er altså det længere bøjle, der skal monteres foran, og det kortere tagbøjle monteres bagpå. 


Hvordan ved jeg, hvilken type bøjle der passer til min bil?

Du behøver ikke bekymre dig om dette. Ved at vælge din bils mærke, model og årgang, ved vi, hvilken type beslag og hvilke længder på tagbøjlerne, din bil har brug for. Vi leverer altså det rigtige produkt til dig, og alt du skal gøre er at montere bøjlerne på din bil. 

Nogle bilmodeller kommer med eller uden f.eks. tagrails, men det vil tydeligt fremgå af produktets tekst, at der er flere valgmuligheder. 

Hvis du er det mindste usikker, kan du altid ringe til os på telefon +46 19-227 237 eller maile os på [email protected], så hjælper vi dig.


Hvilke tilbehør passer med tagbøjler fra Turtle?

De fleste tilbehør på markedet, fra alle de store producenter såsom Thule, Yakima, Mont Blanc med flere passer på tagbøjler fra Turtle, enten med bygler eller hurtigbeslag, der følger med tilbehøret, eller med T-sporsbolte, der fås som tilbehør. 


Hvor hurtigt kan jeg køre min bil med tagbøjler på taget?

Turtles tagbøjler kan klare meget høje hastigheder i sig selv. Det er taglastens form og vægt sammen med vejs hastighedsbegrænsninger og andre ydre faktorer, der bestemmer, hvilken hastighed bilen kan køres med.

Med tagbøjler på taget anbefaler vi, at du er ekstra forsigtig ved hastigheder over 80 km/t. Dette da lasten på taget påvirker bilens egenskaber eksponentielt, jo højere hastighed du kører i. Vær altid omhyggelig med aldrig at overskride bilens maksimale tagvægt (ofte ca. 75 kg) og at fastgøre lasten ordentligt. Tænk også på, at nogle taglast tager mere vind end anden taglast, så tilpas farten til de begrænsninger, der gælder.

Absolut maksimumshastighed er 130 km/t.


Koster det ekstra med sorte tagbøjler?

Nej, vi tager ikke ekstra betaling for sorte tagbøjler sammenlignet med sølvfarvede tagbøjler.


Almindelige spørgsmål om bestilling og levering


Hvordan kan jeg betale i butikken?

Du kan betale sikkert i butikken med kort, faktura eller Klarna delbetaling.


Hvor lang er leveringstiden?

Vores normale leveringstid er mellem 2-3 arbejdsdage. OBS! Bestillinger, der er lagt i løbet af en helligdag, sendes tidligst på den første arbejdsdag efter weekenden.


Kan jeg fortryde eller ændre i min ordre? 

Når din ordre er pakket på lageret, er det ikke længere muligt at fortryde eller foretage ændringer i din ordre. Kontakt os dog på telefon +46 19-227 237 eller [email protected] så hurtigt som muligt, så vi gør vores bedste for at foretage de ændringer, du ønsker. 


Kan jeg ændre leveringsmåde, efter jeg har lagt min ordre? 

Ring til os på telefon +46 19-227 237, så hjælper vi dig bedst muligt. 


Hvordan foregår leveringen og adviseringen? 

Tagbøjler og mindre reservedele sendes med DHL eller Postnord til det nærmeste udleveringssted (eller til firmadresse, hvis du handler som erhvervsdrivende). For større pakker såsom tagbokse og tagplatforme sendes din ordre direkte hjem til dig, og du bliver kontaktet af fragtselskabet for at aftale tid for levering til din hjemmeadresse.


Hvad gør jeg, hvis min vare er beskadiget under transporten? 

En skade skal noteres på fragtbrevet sammen med chaufføren, når du modtager leverancen, og kan ikke rapporteres i efterhånden. Hvis du afhenter en pakke hos et udleveringssted, skal skaden noteres hos udleveringsstedet. Skaden på både varen og emballagen skal for bedste tydelighed dokumenteres med foto. Derefter tager du kontakt med os på telefon +46 19-227 237 eller via e-mail [email protected]


Hvad gælder, hvis fragtfirmaet ikke kan levere min bestilling?

Ved leveringshindringer, der skyldes, at du som kunde har angivet forkerte oplysninger om leveringsadressen, eller kontaktinformationer såsom e-mailadresse eller mobilnummer til advisering, vil du blive opkrævet et gebyr. Vær derfor omhyggelig med at tjekke, at alle oplysninger er korrekte, før du gennemfører dit køb. Modtageren skal også kunne legitimere sig ved pakkeudlevering. Hvis du booker en levering med et af vores fragtfirmaer, men bliver forhindret i at modtage godset, skal dette omgående meddeles fragtfirmaet, så de kan ombooke leveringen. Hvis du ikke underretter dem, eller hvis de på anden måde bliver forhindret i at udføre leveringen (for eksempel, at du ikke åbner, når de ringer på døren), vil du blive opkrævet et gebyr for leveringshindring. Gebyret svarer til fragtfirmaets takst.


Hvad sker der med leverancer, som jeg ikke henter?

Forsendelsen ligger hos postombudet i 7 kalenderdage, før den returneres til os. Vi forbeholder os retten til at opkræve omkostningerne for den håndtering, der opstår ved ikke afhentede pakker (returfragt, ekspeditionsgebyr osv.). For uafhentede varer opkræves den faktiske returfragt + 195 kr i administrationsgebyr. Bemærk, at hvis du fortryder et køb og ønsker at returnere varen, skal du først afhente pakken og derefter returnere den i henhold til vores anvisninger. Læs mere på siden Returneringer og reklamationer for yderligere information.


Lagerleje 

For leverancer, hvor du som kunde har bestilt hjemmelevering, vil du blive opkrævet lagerleje fra og med den syvende dag fra godset er ankommet til slutterminalen. Vær derfor hurtig til at svare på adviseringen og modtage godset. Lejen svarer til fragtfirmaets takst + 195 kr i administrationsgebyr. Bemærk, at hvis du fortryder et køb og ønsker at returnere varen, skal du først modtage pakken og derefter returnere den i henhold til vores anvisninger. Gå til Returneringer/Reklamationer for mere information. Husk at kontrollere, at du har angivet det korrekte mobilnummer og e-mailadresse. Hvis du ikke modtager advisering om levering inden for 2-3 dage fra, at du har lagt din ordre, skal du kontakte os for at finde ud af, hvad der er sket.